Copywriting aanbod

Communicatie en marketing … Beiden zijn ruime begrippen die een onlosmakelijke samenhang vragen.

Een goed copywriter produceert een combinatie van zowel content met als doel kennis te verspreiden (informatieve insteek), als copy met als doel om te verkopen (commerciële insteek).

Maar het ene schrijven, is het andere niet. Afhankelijk van het doelpubliek, de doelstelling en het gebruikte medium dat de eer heeft uw woorden uit te dragen, zal de tekst er anders uitzien. Het ene zal meer op content gericht zijn. Het andere vraagt een meer commerciële insteek.

Online communicatie

Digital kills the paperstar?

Je hebt al een website? Prima. Nu nog een website die online gevonden wordt. Wat dacht je van een webblog, een bijzonder interessant aspect van je online strategie.

Zorg dat je doelgroep meer dan een keer per jaar van je hoort. Een periodieke nieuwsbrief kan je klantenbinding exponentieel doen toenemen.

Met juiste online copywriting zorg je ervoor dat je op alle aspecten van de digitale wereld beter scoort.

Meer nog dan bij offline communicatie, geldt hier …

  • Korte, actieve zinnen.
  • Geen overbodige woorden
  • Voldoende tussentitels/opsommingen/witruimte/etc.
  • Origineel en gedurfd
  • Met oog voor SEO…

Klop even bij ons aan, dan maken we er samen werk van…

Offline communicatie

Papyrus: oud, niet versleten

Ik hoor u al denken dat de toekomst in het online-gebeuren ligt. Webshops vervagen de fysieke winkels; Tablets en E-readers zijn de nieuwe kranten en boeken; Flyers worden facebookadvertenties; E-mail en nieuwsbrieven nemen de plaats in van klassieke briefwisseling.

Akkoord. Wie online zichtbaar is, boert beter. Maar in uw ideale communicatiemix is er een correct evenwicht nodig tussen online en offline communicatie. Weet dat mensen nog altijd liever bladeren dan scrollen.

Waarom lijkt dan niemand jouw folder te willen lezen? Omdat enkel de meest krachtdadige, weldoordachte én goed gestructureerde teksten aantrekkelijk zijn. Offline communicatie blijft overeind, mits opgebouwd met kennis van zaken.

Het vraagt een hele andere stijl.

  • Geen zoekmachines
  • Geen flitsende links langs de kant van uw blad
  • Meer tijd en zin om in de diepte te lezen

Maar wel nog steeds op basis van goede koppen en voldoende bondige teksten

Social Media

#eet.drink.deel.like

Een decennium geleden was facebook een relatief nieuw gegeven voor de marketing. Maar hoe langer hoe meer raakte dit bekend en bemind. De intussen meer dan 2 miljard gebruikers vormen een gigantisch potentieel, of alleszins een deeltje ervan.

En dat geldt ook voor LinkedIn, Instagram, Twitter. Ieder medium heeft haar eigen kenmerken. Surf mee op de golf van de hashtag , en deel je boodschap met een ongemeen grote groep.

Wedden dat je het leuk vindt?

Storytelling

Het woord zegt het zelf: In plaats van een droge opsomming van feiten, vertel eens een verhaal over je organisatie of merk. Mensen houden ervan, en het zal hen langer bijblijven.

Uiteraard niet in de zin van 'dit verhaal geloof je nooit…'. Want dan zijn we als marketeer of copywriter niet goed bezig. De bedoeling van storytelling is net om aandacht te trekken, vertrouwen te wekken, mensen te ontroeren en te beroeren. Hou het dus geloofwaardig.

Brandstory of storytelling… Cosix bouwt er een bijzondere expertise in op, en kan jou bijstaan in de opmaak van het verhaal

Editing & Lay-out

faute lay-oud = game over

Een dt-foutje. Het is snel gebeurd. Ook de meest fanatieke taalpuristen worden erop betrapt. Maar het is pas wanneer men in een tekst echt met de klak naar spelling of grammatica gooit, dat het lezen een frustrerende uitputtingsslag wordt.

En dan spreken we nog niet over de lay-out. Ook het oog wil namelijk wat. Rustmomenten via witruimtes, korte alinea's, rake koppen, … het is nog maar een begin. Wat met het lettertype? Uitlijnen of niet? Wordt de aandacht naar de belangrijkste stukken van de tekst gezogen?

Laat ons de laatste check-up van je tekst doen.

Grafische vormgeving & Webdesign

It's the graphics, stupid.

Het oog wil ook wat, deel 2. Uiteraard maak je met teksten alleen niemand wild. Ze staan nergens zonder de nodig grafische opmaak.

Voor de baseline, de advertentie of de webteksten kan je bij Cosix terecht. Het bijhorende logo, de grafische vormgeving of het webdesign zit bij andere keien in hun vak. Wil je een totaalpakket? Geen probleem, Cosix kan alles coördineren.

Leg je liever zelf de contacten, even goede vrienden. Pixas maakt uitstekende websites, van eenvoudige onepage tot technisch complexe webshops. Voor alle grafische aspecten kan je bij Lemon Tree terecht.

Klop even aan, en we helpen je verder aan het gewenste resultaat.